Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
Miejsce złożenia dokumentów /załatwienia sprawy:
Wydział Komunikacji - II piętro, pokój 302
tel. 74 8162-820
fax. 74 8162-854
Godziny przyjmowania klientów:
Od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8:00-15:00
W piątek w godzinach do 8:00-14:00
Wymagane dokumenty:
Dla osoby ubiegającej się po raz pierwszy:
1) wypełniony formularz wniosku,
2) zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierujących pojazdami uprzywilejowanymi lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
3) kserokopia orzeczenie lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
4) kserokopia orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne wraz z kserokopią,
5) dowód uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia.
Dla osoby ubiegającej się o przedłużenie ważności zezwolenia:
1) wypełniony formularz wniosku,
2) zaświadczenie wydane w trybie art.95a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.-Prawo o ruchu drogowym.
Opłaty:
Za wydanie lub przedłużenie ważności zezwolenia należy uiścić opłatę w wysokości 50,00 zł. na konto Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śląskich -26953300042001000262600010.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 978 z późn. zm.),wraz z przepisami wykonawczymi.
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia następuje w drodze decyzji administracyjnej w terminie 2 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów. Odbioru dokonuje się osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość lub przesyła się pocztą na adres wskazany przez wnioskodawcę za potwierdzeniem odbioru.
Odwołanie:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu, za pośrednictwem Starosty Ząbkowickiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Data utworzenia: 22-11-2016 11:19:27
Autor edycji: Agnieszka Szymańska
Data edycji: 07-03-2018 15:56:38