Zbycie pojazdu - zawiadomienie
Miejsce złożenia dokumentów /załatwienia sprawy:
Wydział Komunikacji - parter, pokój 110
tel. 74 8162-819
tel. 74 8162-818
fax. 74 8162-854
Godziny przyjmowania klientów:
Od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8:00-15:00
W piątek w godzinach do 8:00-14:00
Kto może załatwić sprawę:
Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- zawiadomienie o zbyciu pojazdu;
- oryginalny dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu;
- dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
- imienne pełnomocnictwo/upoważnienie - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.
Opłaty:
Bez opłat.
Pełnomocnictwo: -17 zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 ze zm.).
Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.Dz. U. z 2017 poz.1257 z późn. zm.).
Uwagi:
Osoba zgłaszająca zbycie pojazdu ma obowiązek zgłosić ten fakt w terminie do 30 dni od daty dokonania transakcji, niezależnie od tego czy nabywca zarejestrował zakupiony pojazd.
Zgłoszenie zbycia nie jest równoznaczne z pojęciem jego wyrejestrowania.
Dokumenty do pobrania:
Data utworzenia: 15-02-2018 12:48:36
Autor edycji: Agnieszka Szymańska
Data edycji: 07-03-2018 15:53:01