Zbycie pojazdu - zawiadomienie

Miejsce złożenia dokumentów /załatwienia sprawy:

Wydział Komunikacji - parter,  pokój 110

tel. 74 8162-819

tel. 74 8162-818

fax. 74 8162-854

 

Godziny przyjmowania klientów:

Od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8:00-15:00

W piątek w godzinach do 8:00-14:00

 

Kto może załatwić sprawę:

Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik.

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • zawiadomienie o zbyciu pojazdu;
  • oryginalny dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu;
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo/upoważnienie - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.

 

Opłaty:

Bez opłat.

Pełnomocnictwo: -17 zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej).

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.

 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 ze zm.).

Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.Dz. U. z 2017 poz.1257 z późn. zm.).

 

Uwagi:

Osoba zgłaszająca zbycie pojazdu ma obowiązek zgłosić ten fakt w terminie do 30 dni od daty dokonania transakcji, niezależnie od tego czy nabywca zarejestrował zakupiony pojazd.

Zgłoszenie zbycia nie jest równoznaczne z pojęciem jego wyrejestrowania.

 

Dokumenty do pobrania:

 

Autor: Agnieszka Szymańska
Data utworzenia: 15-02-2018 12:48:36
Autor edycji: Agnieszka Szymańska
Data edycji: 07-03-2018 15:53:01