Zadania
Sekretarz Powiatu, w imieniu Starosty sprawuje nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne starostwa, w szczególności nad terminowym i prawidłowym załatwieniem spraw, przestrzeganiem regulaminu organizacyjnego starostwa i instrukcji kancelaryjnej. Ponad to Sekretarz Powiatu zapewnia merytoryczną i techniczno - organizacyjną obsługę posiedzeń organów kolegialnych powiatu oraz wykonuje zadania w ramach upoważnień udzielonych prze z Zarząd i Starostę.
Do zadań i kompetencji Sekretarza należy w szczególności:
1) wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Starostwa w zakresie informowania Starosty w sprawach kadrowych, prezentowania nowych pracowników, dbałość o funkcjonalność, bezpieczeństwo i estetykę siedziby Starostwa, planowanie kosztów utrzymania Starostwa, zapewnienie warunków organizacyjnych dla posiedzeń Zarządu, Rady, Komisji, debat, uroczystości,
2) współpraca merytoryczna z Radą, Komisjami w porozumieniu z Przewodniczącym Rady i Przewodniczącymi Komisji,
3) przedstawianie Staroście propozycji powierzenia określonych czynności pracownikom Starostwa,
4) sprawowanie nadzoru nad Kancelarią Starostwa, sprawami BHP i PPOŻ,
5) nadzór na kontrolami zewnętrznymi i wewnętrznymi prowadzonymi według planów opracowanych przez Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich,
6) wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.