Informacje ogólne

Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami) oraz § 76 Statutu Powiatu Ząbkowickiego informujemy, że udostępnianie informacji publicznych nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznej następuje poprzez:

  • wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śl., przy ul. Sienkiewicza 11;
  • udostępnienie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów powiatu i komisji; dokumenty udostępniane są na miejscu, w godzinach pracy Starostwa i w obecności wyznaczonego pracownika;
  • udostępnianie w/w dokumentów następuje na pisemny wniosek, złożony w Starostwie Powiatowym w Ząbkowicach Śl. (zgodnie z art. 10 ustawy informacja, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek); wnioski rozpatruje Sekretarz Powiatu;

Korzystanie z dokumentów polega w szczególności na zapoznaniu się z ich treścią, sporządzaniu notatek, odpisów lub uzyskaniu wyciągu, odpisu bądź kopii, w tym kopii elektronicznej. Jeżeli dokumenty zawierają informacje, co do których istnieją ustawowe ograniczenia jawności, udostępniane są z wyłączeniem tych informacji, jeżeli zapewni to ich ochronę.

Nie jest wymagany wniosek w przypadku dokumentów, których udostępnienie może nastąpić niezwłocznie.

Dostęp do informacji publicznej następuje również w drodze wstępu na sesje Rady Powiatu i posiedzenia komisji. O terminie, miejscu i porządku obrad zawiadamia się poprzez ogłoszenie na tablicach ogłoszeń:

  • Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śl.,
  • Urzędów Miast (Gmin) gmin Powiatu Ząbkowickiego,
  • na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

Udzielanie informacji publicznej na wniosek

WYMAGANE DOKUMENTY:

wniosek o udzielenie informacji publicznej (druk do pobrania); we wniosku osoba zainteresowana określa rodzaj dokumentu lub zakres spraw, które są przedmiotem jej zainteresowania;

MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:

Sekretariat Starostwa Powiatowego w Ząbkowicach Śl., ul. Sienkiewicza 11, pok. 202;

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku; odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej;

TRYB ODWOŁAWCZY:

w przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Starosty Ząbkowickiego; odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni;

OPŁATY:

udostępnianie dokumentów jest nieodpłatne, jednakże wydawanie odpisów, wyciągów bądź kopii, w tym kopii elektronicznych może być objęte odpłatnością na zasadach określonych przez Radę;