Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
DANE ADRESOWE:
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. 74 816 28 09
74 816 28 10
74 816 28 13
e-mail: woo@zabkowice-powiat.pl
GODZINY URZĘDOWANIA:
PRACOWNICY:
- Grażyna Fleszar Podinspektor
- Monika Tant Podinspektor
- Elżbieta Kozak Inspektor
- Iwona Orzeszek Inspektor
- Dagmara Międzybrocka Podinspektor
ZADANIA WYDZIAŁU:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
- W zakresie spraw osobowych:
- prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy;
- prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem i wyrejestrowywaniem pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego;
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
- opracowywanie planów i prowadzenie ewidencji urlopów wypoczynkowych;
- wystawianie legitymacji służbowych oraz prowadzenie ich ewidencji;
- prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich pracowników;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami pracowników i realizacją polityki szkoleniowej;
- wydawanie pracownikom skierowań na badania lekarskie ( wstępne, okresowe, kontrolne);
- sprawdzanie aktualności zaświadczeń lekarskich stwierdzających zdolność do pracy na zajmowanym stanowisku;
- prowadzenie kontroli z zakresu dyscypliny pracy;
- prowadzenie sprawozdawczości dla Głównego Urzędu Statystycznego i Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- prowadzenie spraw związanych z praktykami i stażami odbywanymi w Starostwie;
- prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie ewidencji czasu pracy.
- realizacja zadań z zakresu oświadczeń majątkowych pracowników Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych.
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektów regulaminów:
- pracy,
- organizacyjnego,
- naboru na wolne stanowisko pracy,
- zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
- wynagradzania pracowników Starostwa.
- przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Starostę oraz prowadzenie ich rejestru;
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji porozumień zawieranych przez Starostę;
- prowadzenie dokumentacji administracyjno-gospodarczej Starostwa w zakresie: realizacji umów z dostawcami energii, wody, gazu, mediów, Zakładem Usług Komunalnych, pocztą, zawierania umów o świadczenie przeglądu sprzętu gaśniczego, ubezpieczenia budynków i majątku Starostwa;
- ewidencja kluczy zapasowych;
- przygotowywanie umów z pracownikami na używanie prywatnych samochodów do celów służbowych, telefonów komórkowych i komputerów przenośnych;
- prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i stempli Starostwa;
- prowadzenie prenumeraty czasopism, dzienników i innych wydawnictw;
- prowadzenie ewidencji zakupionych wydawnictw książkowych;
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrywaniem Starostwa w materiały biurowe oraz prowadzenie ewidencji wydanych materiałów;
- prowadzenie archiwum zakładowego:
- współpraca z wydziałami Starostwa w zakresie prawidłowego tworzenia dokumentów (spraw ) i przygotowywania ich do przekazania do archiwum zakładowego,
- przechowywanie i zabezpieczanie przyjętych akt oraz prowadzenie ich ewidencji,
- udostępnianie dokumentacji osobom upoważnionym,
- inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji nie archiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę lub zniszczenie, po uzyskaniu zezwolenia właściwego archiwum państwowego,
- przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
- bieżąca współpraca z archiwum państwowym.
13. prowadzenie spraw z zakresu umieszczania informacji na tablicy ogłoszeń ( Zarządu Powiatu Rady Powiatu i Starostwa)
3. W zakresie kontroli:
- kompletowanie, przechowywanie i udostępnianie za zgodą przełożonych dokumentacji związanej z przygotowaniem i przeprowadzaniem kontroli zewnętrznych;
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych;
- ewidencjonowanie protokołów i dokumentacji z kontroli oraz wystąpień organów kontroli zewnętrznej kierowanych do Zarządu lub Starosty;
- przekazywanie wystąpień pokontrolnych, które Starosta kieruje do realizacji kierownikom właściwych wydziałów lub kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu ustalając termin przygotowania projektu odpowiedzi oraz prowadzenia ich ewidencji;
- przedkładanie do akceptacji Staroście projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne przygotowywane przez kierownika właściwego wydziału lub kierownika jednostek organizacyjnych.
- nadzorowanie i koordynowanie realizacji zaleceń pokontrolnych.
4. W zakresie skarg i wniosków:
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
- występowanie do właściwych wydziałów o przedłożenie wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz czuwanie nad ich terminowym i rzeczowym załatwianiem;
- opracowywanie sprawozdań ze sposobu przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków na żądanie Wojewody Dolnośląskiego;
z zachowaniem zasad określonych w rozdziale 8 regulaminu.
5. W zakresie spraw obywatelskich:
- wydawanie w formie decyzji administracyjnej, zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa, celem ich pochowania;
- wydawanie decyzji o przekazaniu niepochowanych zwłok szkołom wyższym do celów naukowych;
- organizowanie na wniosek właściwego organu, przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych;
- sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń, których siedziby znajdują się na terenie Powiatu Ząbkowickiego (z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego);
- nadzór nad terenowymi jednostkami organizacyjnymi , stowarzyszeń, działającymi na terenie Powiatu;
- wydawanie decyzji administracyjnej o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej oraz sprawowanie nad nimi nadzoru.
- nadzór nad fundacjami prowadzącymi działalność na obszarze całego kraju i korzystających ze środków publicznych, w zakresie działalności prowadzonej na obszarze właściwości miejscowej Starosty;
- organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu:
- uczestnictwo w pracach oraz prowadzenie dokumentacji Powiatowej Komisji Lekarskiej,
- współdziałanie z Wojewodą i Wojewódzką Komisją Lekarską, WKU,
- zarządzanie na wniosek wojskowego komendanta uzupełnień przymusowego doprowadzenia przez Policję do wskazanej jednostki wojskowej, w przypadku niestawienia się powołanego do służby wojskowej bez uzasadnionej przyczyny;
- prowadzenie biura rzeczy znalezionych:
- odbieranie zawiadomień o znalezieniu rzeczy lub zawiadomień o znalezieniu i przyjęciu rzeczy
- ewidencja rzeczy znalezionych,
- prowadzenie magazynu rzeczy znalezionych, poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy i wzywanie ich do odbioru,
- udzielenie wyjaśnień osobom zgłaszającym istnienie ich praw
- wydanie rzeczy osobie uprawnionej lub znalazcy.
11) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych
6. W zakresie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy:
- przeprowadzanie kontroli bhp w zakładzie pod względem przestrzegania zasad i przepisów bhp;
- bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych przypadkach nie przestrzegania obowiązujących przepisów i zasad bhp ;
- wydawanie poleceń usunięcia uchybień w zakresie bhp oraz kontrola wykonania tych poleceń;
- prowadzenie szkoleń wstępnych ogólnych z zakresu bhp;
- sporządzanie dokumentacji powypadkowej oraz jej przechowywanie;
- doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bhp;
- zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy.
Data edycji: 29-09-2017 12:31:25