Wydział Promocji, Oświaty i Rozwoju
WYDZIAŁ PROMOCJI, OŚWIATY I ROZWOJU
DANE ADRESOWE:
ul. Sienkiewicza 11
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. do Wydziału z zakresu promocji i rozwoju 74 81 62 815, 74 81 62 816
tel. do Wydziału z zakresu oświaty 74 81 62 887, 74 81 62 867
e-mail:
promocja@zabkowice-powiat.pl
oswiata@zabkowice-powiat.pl
GODZINY URZĘDOWANIA:
codziennie w godzinach od 7.30 do 15.30
PRACOWNICY:
- Kinga Grabowa Kierownik
tel. 74 81 62 816
pok. 305
- Andrzej Rapacz
- Anna Prądzyńska
- Daniel Ciepierski
tel. 74 81 62 815
pok. 305
- Joanna Cymbała
- Tadeusz Sobski
tel. 74 81 62 887, 74 81 62 867
pok. 102, 103
ZADANIA:
Do zadań Wydziału Promocji, Oświaty i Rozwoju należy:
- W zakresie oświaty:
- opracowywanie i przedkładanie projektów uchwał i innych aktów w sprawach dotyczących oświaty;
- prowadzenie spraw z zakresu zakładania i prowadzenia publicznych szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo – wychowawczych, placówek kształcenia ustawicznego, placówek kształcenia praktycznego, ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, poradni psychologiczno – pedagogicznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
- przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
- przedstawianie do zatwierdzenia przez Starostę projektów organizacyjnych szkół i placówek;
- sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie spraw administracyjnych;
- nadzór nad całokształtem polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów szkół i placówek;
- realizowanie zadań związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora szkoły, placówki;
- przygotowywanie wniosków o przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły, placówki;
- wnioskowanie o przyznanie nagrody Starosty Ząbkowickiego oraz odznaczeń i nagród resortowych dyrektorom szkół i placówek;
- przygotowywanie zbiorczych propozycji do budżetu powiatu w zakresie jednostek oświatowych;
- nadzorowanie organizowania przez podległe szkoły, placówki działalności opiekuńczej i pomocy materialnej dla uczniów;
- przygotowywanie decyzji, na wniosek dyrektorów szkół, dotyczących przyznania uczniom szkół ponadgimnazjalnych stypendiów Starosty;
- realizacja zadań związanych z przeprowadzeniem postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego;
- dokonywanie okresowych przeglądów jednostek oświatowych;
- wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego w placówkach na terenie Powiatu;
- wnioskowanie o wydanie skierowania do kształcenia specjalnego w placówkach poza terenem Powiatu;
- wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego w placówkach jakimi są młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii;
- prowadzenie spraw kadrowych i akt osobowych dyrektorów podległych placówek;
- sporządzanie sprawozdawczości oświatowej;
- sporządzanie wniosków dotyczących pozyskiwania środków z rezerwy Ministra Edukacji Narodowej;
- sporządzanie wniosków dotyczących pozyskiwania dotacji na realizację zadań oświatowych z programów rządowych i funduszy europejskich;
- współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny;
- współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną;
- współpraca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji;
- współpraca z Dolnośląskim Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli;
- współpraca z Sądem Rejonowym i Policją;
- współpraca ze szkołami podstawowymi i gimnazjami w zakresie dotyczącym skierowań do placówek.
2. W zakresie kultury:
- współpraca z terenowymi ośrodkami kultury w zakresie realizacji działań kulturalnych;
- współdziałanie z placówkami szkolnymi w zakresie organizowania imprez rocznicowych i okolicznościowych;
- realizacja zadań dotyczących działalności Biblioteki Powiatowej;
- wspomaganie inicjatyw dotyczących rozwoju życia artystycznego i kulturalnego;
- organizowanie obchodów świąt państwowych oraz współdziałanie w organizacji wydarzeń kulturalnych o zasięgu powiatowym;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury;
- promocja i koordynacja imprez kulturalnych odbywających się na terenie Powiatu.
3. W zakresie sportu, kultury fizycznej i turystyki:
- tworzenie klimatu oraz warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju kultury fizycznej;
- współdziałanie z placówkami szkolnymi w zakresie organizowania imprez rocznicowych i okolicznościowych;
- koordynacja zadań przyjętych do realizacji przez podległe Powiatowi jednostki w zakresie kultury fizycznej;
- organizacja imprez turystycznych przyjętych jako imprezy własne Powiatu;
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Starostę lub Wicestarostę.
4. W zakresie rozwoju:
- opracowywanie, monitoring i aktualizacja dokumentów planistycznych powiatu (strategia rozwoju, plany rozwoju);
- bieżące analizowanie i studiowanie dokumentów z zakresu rozwoju lokalnego, funduszy UE, oraz wytycznych i przepisów prawa w tym zakresie;
- opracowywanie i przedkładanie Zarządowi Powiatu opinii oraz materiałów dotyczących kierunków rozwoju powiatu;
- gromadzenie i analizowanie danych na temat gospodarczego, społecznego i przestrzennego rozwoju Powiatu.
5. W zakresie promocji i polityki informacyjnej:
- inicjowanie i realizacja wszelkich form informacyjnych i reklamowych, służących promocji i rozwojowi powiatu;
- przygotowywanie materiałów do opracowań dotyczących programów, strategii oraz kierunków rozwoju turystyki w powiecie;
- cykliczny udział w targach turystycznych – krajowych i zagranicznych;
- prowadzenie Powiatowego Centrum Informacji Turystycznej;
- wydawanie materiałów promocyjnych: publikacji, gadżetów, itp.;
- prowadzeniem serwisu internetowego Powiatu Ząbkowickiego;
- organizacja i współorganizacja imprez turystyczno-rekreacyjnych, służących promocji
i rozwojowi powiatu; - współpraca i nawiązywanie współpracy z regionami partnerskimi Powiatu Ząbkowickiego (krajowymi i zagranicznymi);
- współpraca z mediami w zakresie promocji;
- współpraca z instytucjami rządowymi oraz pozarządowymi w zakresie działań promocyjnych;
- przygotowywanie oraz bieżąca aktualizacja kalendarza imprez organizowanych na terenie powiatu.
6. W zakresie pozyskiwania funduszy pozabudżetowych:
- zarządzanie realizacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, przygotowywanych przez Wydział;
- przygotowywanie wniosków aplikacyjnych do funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
i innych; - koordynowanie prac związanych z opracowywaniem dokumentacji wniosków aplikacyjnych (studium wykonalności projektu, wniosek projektowy, wymagane załączniki);
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa i jednostkami organizacyjnymi powiatu w zakresie nadzorowania realizacji projektów;
- monitoring osiąganych wskaźników realizacji projektów;
- sprawozdawczość z realizacji projektów (przygotowywanie sprawozdań);
- działania informacyjne i promocyjne wynikające z obowiązków beneficjenta projektu realizowanego z udziałem środków zewnętrznych;
- zarządzanie przepływami finansowymi w ramach projektu (przygotowywanie harmonogramów płatności i opracowywanie wniosków o płatność);
- udział w pracach grup roboczych zajmujących się programowaniem funduszy strukturalnych w regionie (opracowanie regionalnych programów operacyjnych określających priorytety, kierunki oraz wysokość środków na realizację polityki regionalnej);
- monitoring dostępnych możliwości pozyskiwania przez powiat środków zewnętrznych.
7. W zakresie rozwoju przedsiębiorczości:
- podejmowanie działań wspierających rozwój przedsiębiorczości, w tym organizacja prezentacji gospodarczych;
- gromadzenie i udostępnianie informacji gospodarczych;
- współpraca z instytucjami okołobiznesowymi w celu spójnej realizacji projektów wspierających MŚP;
- dokonywanie analiz rynku i opracowań zbiorczych dotyczących podmiotów gospodarczych;
- przygotowywanie oferty inwestycyjnej powiatu;
- współpraca w dziedzinie promocji gospodarczej z samorządami terytorialnymi, instytucjami rozwoju regionalnego i lokalnego oraz środowiskami biznesowymi;
- udzielanie pomocy w nawiązywaniu kontaktów zagranicznych podmiotom gospodarczym, instytucjom i organizacjom z terenu Powiatu.
8. W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
- opracowywanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego a także innymi osobami prawnymi, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego;
- udzielanie informacji organizacjom o możliwościach pozyskiwania środków finansowych w ramach programów powiatowych, wojewódzkich, krajowych oraz unijnych;
- aktualizacja bazy organizacji pozarządowych z terenu powiatu;
- wspieranie oraz współudział w inicjatywach podejmowanych przez organizacje pozarządowe;
- promocja działalności organizacji pozarządowych.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Starostę lub Wicestarostę.
Data utworzenia: 05-03-2013 10:58:29
Autor edycji: Karina Kowal-Bojsza
Data edycji: 29-09-2017 13:15:20