Zespół do spraw związanych z pojazdami usuniętymi, a nieodebranymi z parkingu strzeżonego
ZESPÓŁ DO ROZPATRYWANIA SPRAW ZWIĄZANYCH Z POJAZDAMI USUNIĘTYMI A NIEODEBRANYMI Z PARKINGU STRZEŻONEGO
Zespół został powołany Uchwałą Nr 53/2011 Zarządu Powiatu Ząbkowickiego z dnia 19.07.2011 r. w sprawie powołania zespołu do rozpatrywania spraw związanych z pojazdami usuniętymi a nieodebranymi z parkingu strzeżonego, prowadzonego przez podmiot wyłoniony na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm).
DANE ADRESOWE:
ul. Sienkiewicza 11
57-200 Ząbkowice Śląskie
tel. 74 81 62 822
Marta Jasińska - pracownik Wydziału Środowiska i rolnictwa prowadzi całość spraw zwiazanych z pojazdami usuniętymi a nieodebranymi z parkingu strzeżonego
SKŁAD ZESPOŁU:
- Przewodnicząca Zespołu;
- Honorata Tyrka - Tęsna - Członek zespołu;
- Bartosz Roman - Członek zespołu;
- Katarzyna Jaszek - Członek zepsołu;
- Magdalena Giernalczyk - Srebro - Członek zespołu.
- Do zadań Zespołu do spraw związanych z pojazdami usuniętymi, a nieodebranymi z parkingu strzeżonego należy realizacja zadań z zakresu:
- ustalanie budżetu;
- ustalenie właściciela pojazdu, powiadomienie właściciela pojazdu o konsekwencjach nieodebrania pojazdu w określonym terminie;
- przekazanie aut niezarejestrowanych w krajach Unii Europejskiej właściwemu Urzędowi Celnemu;
- dokonanie oględzin pojazdu przed wystąpieniem do Sądu o przepadek;
- sporządzenie w konsultacji z Radcą Prawnym wystąpienia do sądu o przepadek pojazdu na rzecz Powiatu oraz przekazanie akt sprawy Radcy Prawnemu w celu reprezentowania Powiatu przed sadem;
- wykonanie orzeczenia sądu o przepadku pojazdu w trybie i na zasadach określonych w ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, z uwzględnieniem przepisów ustawy o ruchu drogowym, tj.
- zajęcie ruchomości przez upoważnionego poborcę (protokół z zajęcia) i zawiadomienie organu rejestracyjnego o tym fakcie;
- zlecenie biegłemu skarbowemu oznaczenia wartości szacunkowej pojazdu;
- wybór sposobu sprzedaży auta zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, przekazanie pojazdu instytucjom użyteczności publicznej, jako ruchomości nienadającej się do obrotu handlowego a przedstawiającej wartość użytkową w celu wykorzystania przy realizacji jej zadań statutowych albo w sytuacji klęski żywiołowej w celu złagodzenia bezpośrednich skutków klęski żywiołowej lub likwidacja z uwagi na odpad z przekazaniem do stacji demontażu;
- przeprowadzenie licytacji ruchomości, przetargu ofert, sprzedaży podmiotom handlującym, przekazanie do komisu;
- w przypadku nie sprzedaży w ww. procedurach sprzedaż z wolnej ręki;
- przekazanie ruchomości stacji demontażu pojazdów – zniszczenie ruchomości, w przypadku gdy jest to odpad lub gdy nie dokonano w żadnym z ww. postępowań sprzedaży czy też przekazania;
- zawiadomienie organu rejestracyjnego o zbyciu/zezłomowania pojazdu.
- zebranie materiału dowodowego w sprawie ustalenia kosztów związanych z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu,
- wydanie decyzji zobowiązującej właściciela pojazdu i solidarnie osoby dysponującej pojazdem w momencie usunięcia do zapłaty ww. kosztów;
- w przypadku braku spłaty należności w określonym decyzją terminie upomnienie i wszczęcie postępowania egzekucyjnego;
- wystąpienie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o refundację kosztów demontażu pojazdów w roku następnym (po ze złomowaniu).
Data utworzenia: 21-03-2013 9:42:52
Autor edycji: Karina Kowal-Bojsza
Data edycji: 29-09-2017 13:20:30